STUDIART

Temat: Problem lini Kielce-Busko Zdrój
Witam normalnych miłośników zawartych na tej grupie w niewielkim odsetku.
Innych do dyskusji nie zapraszam, no chyba że mają coś mądrego do
powiedzenia, a tak to nie zapraszam.

Kończę etap pierwszy konstrukcji rozkładu jazdy 2007/2008 dla województwa
świętokrzyskiego (projekt rozkładu pociągów regionalnych).

Wychodzi mi z obliczeń mojej metody że na lini Ostrowiec-Skarżysko powinno
jeździć 6 par pociągów osobowych w tym dwie tradycyjne (pojedyńcza EZT).
Na lini Busko-Zdrój-Kielce wychodzi mi 7 par pociągów w tym aż 5 tradycyjnych.
Średnia prędkość jazdy na Busko Zdrój-Kielce wynosi 54 km/h co jest wynikiem
dobrym nawet bardzo jak na pociąg osobowy.
Jednakże mam wątpliwości zanim dam 5 par ezetowych na tą linie bo słyszałem
pogłoski że dworzec jest daleko od miasta...
Jeżeli ktoś jeździł nie wcześniej niż 5 lat temu to proszę o podawanie
przybliżonej frekfencji z lat 2001-2004, będę bardzo wdzięczny:)

Na pmk będę pisać bardzo rzadko (zakładać będę tylko nowe tematy), nie podoba
mi się brak kultury i głupota większości (,,tylko" większości) uzytkowników
(pewnie posypią się posty ale zanim coś napiszecie to patrzcie wyżej, nie
popatrzycie to świadczy już o was)

Pozdrawiam normalnych MK


Źródło: topranking.pl/1569/problem,lini,kielce,busko,zdroj.php


Temat: Problem lini Kielce-Busko Zdrój
Tomasz Ozon <to@za.reklame.dziekuje.o2.plnapisał(a):


Nie wiem czy jestem normalnym czy nienormalnym MK, ale nie ukladalbym
rozkladu jazdy bez wiedzy na temat potrzeb pasazerow. Nie znajac terenu nie
masz szans ulozyc dobrego rozkladu (chyba ze jako sztuka dla sztuki).
Czemu nie sprawdzisz chocby ile jest kursow PKS/busow na tej trasie?


Sądząc po sposobie wypowiedzi jesteś normalnym MK:)
Czasy jazdy są szacunkowe, wahania nie powinny przekraczać 5 minut, jak PLK
udostępni odpowiednie dokumenty to zostanie to skorygowane co do minuty.
Nie można się oglądać na konkurencję tylko działać, możnaby zaproponować
bilet strefowy do Buska Zdroju w cenie 5-6 złotych i podróżni się znajdą,
ponadto muszę stwierdzić iż to miasto kwalifikuje się do połączenia
dalekobieżnego.


Źródło: topranking.pl/1569/problem,lini,kielce,busko,zdroj.php


Temat: Problem lini Kielce-Busko Zdrój
sliver23WYTNI@poczta.onet.pl napisał(a):


Witam,

ja też chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób badasz zapotrzebowanie na
planowane pociągi? Piszesz "wyszło mi, że..."


Właśnie że nie.
Pierwszy etap układania rozkładu jazdy polega na metodzie obliczeniowej
ilości par pociągów i proporcji tradycyjne/pojedyńcze (szynobusy).

Liczyłem tą metodą odcinki Skarżysko-Ostrowiec wychodzi 6 Trad4/Szyn2
                              Kielce-Skarżysko          10   T8/2S
                            Skarżysko-Końskie            4 Tradycyjne
(dokładnie 4,48, byłoby 3 setne więcej byłoby 5 par) (po odjęciu wsp.
ekonomicznego który wynosi 25% ze względu braku szynobusów)

Ilość pociągów zależy głównie od 1/10 prędkości średniej odcinkowewj po
dodaniu punktów procentowych czyli ilości przystanków kolejowych ,od jakiej
stacji do jakiej (typ:węzłowa,zwykła,końcowa), ilość lini wychodzących z
punktów przesiadkowych, itp...

Wszystkie powyższe (nie tylko te) linie, a także linię do Buska Zdroju
liczyłem tą metodą, moim zdaniem proporcję wychodzą akuratne.
W związku z tym że Busko-Kielce byłaby reaktywowana chciałem zasięgnąć Waszej
opini.


Źródło: topranking.pl/1569/problem,lini,kielce,busko,zdroj.php


Temat: Edytor Dla Kolejarza v 2.35
Marek Orlef <A@op.plnapisał(a):


Planuje zrobic 3 stacje dla kolejarza .


Tak na marginesie, to wiem że jesteś twórcą wielu stacji, jakich programów
używasz (do budowania stacji i rozkładu) tak aby się ze sobą ,,nie gryzły"???
Budując stację Ostrowiec miałem ,,Skontaktuj się z autorem stacji" i koniec
(podczas wczytywania do eRozkład), a chcąc zmienić rozkład jazdy, sam rozkład
jazdy stacji Busko Zdrój na fikcyjny niby się udało ale były tylko trzy
pierwsze pociągi (ustawione na wszystkie) na tablicy odjazdów/przyjazdów a
zamiast pośpiesznego który kończył w wyżej wymienionej stacji (EU07+4wag.)
przyjechała sama ,,siódemka" i wiele innych błędów...
Jednym słowem jakich programów używasz, powiedz gdzie ściągnąć- będziemy
wdzięczni!!!:)


Źródło: topranking.pl/1570/edytor,dla,kolejarza,v,2,35.php


Temat: Edytor Dla Kolejarza v 2.35

Tak na marginesie, to wiem że jesteś twórcą wielu stacji, jakich programów
używasz (do budowania stacji i rozkładu) tak aby się ze sobą ,,nie
gryzły"???
Budując stację Ostrowiec miałem ,,Skontaktuj się z autorem stacji" i
koniec
(podczas wczytywania do eRozkład), a chcąc zmienić rozkład jazdy, sam
rozkład
jazdy stacji Busko Zdrój na fikcyjny niby się udało ale były tylko trzy
pierwsze pociągi (ustawione na wszystkie) na tablicy odjazdów/przyjazdów a
zamiast pośpiesznego który kończył w wyżej wymienionej stacji (EU07+4wag.)
przyjechała sama ,,siódemka" i wiele innych błędów...
Jednym słowem jakich programów używasz, powiedz gdzie ściągnąć- będziemy
wdzięczni!!!:)


jesli mam byc szczery - to zdecydowana wiekszosc stacji robilem ręcznie -
normlanie piszać w notatniku krok po kroku
ostatnio uzywam do robienia rozkladow "e-Rozkład'u" - ale o ntez nie jest
doskonaly
do robienia stacji edytory wszytskie bez wyjaku robia jakies bledy
jedyny ktory mi sie przydawal - to byl pathfinder - do zjadowania
przebiegow - ale tez nie byl idealany i trzeba bylo po nim porpawiac

jesli chodzi o male stacje - np ostrowiec czy busko - naprawde nie ma co sie
czaic - tylko pisac recznie

ja szczerze polecam robienie stacji i rozkladow tak jak to P. Jóźwicki
napisal w helpie
krok po kroku - tam jest bardzo dobrze i jasno to wszytsko napisane


Źródło: topranking.pl/1570/edytor,dla,kolejarza,v,2,35.php


Temat: Mniej pociagow - swietokrzyskie


SWIETOKRZYSKIE. Od marca z rozkladu jazdy PKP moze zniknac okolo dwudziestu
pociagow.
           Ile pociagow w wojewodztwie swietokrzyskim przestalolby kursowac?
[...]
miedzy innymi wszystkie  pociagi z Kielc do Buska Zdroju


A to ciekawe, ze PKP-PR trwa w swoim dziwnym uporze uwalenia Buska.
Poprzednio [14/12? 1/01? 1/02? nie pamietam] jak chcieli zamknac Busko to
Marek MD pisal, ze samorzad CHCE placic na te pociagi...

Pozdro
Kiefer


Źródło: topranking.pl/1571/mniej,pociagow,swietokrzyskie.php


Temat: z ostatniej chwili...


Jak wynika z przeciekow: Warszawa (ale konkretnie kto - PLK? jakas inna
dyrekcja? - nie wiem) maja plany zlikwidowania przewozow pasazerskich na
odcinkach Kielce-Busko Zdroj oraz Skarzysko Kam.-Sandomierz (ciekawe czy
definitywanie czy tylko pociagi osobowe)


Chodzi o "PKP-Przewozy Regionalne". Ściśle rzecz biorąc, planowane jest w
najbliższych miesiącach zawieszenie kursowania pociągów na najmniej
frekwencyjnych i najbardziej deficytowych liniach prawie we wszystkich
województwach.
Zamiast dyskutować z dyrektorem Budynkiewiczem o skomunikowaniach i rozkładzie
jazdy (kilka dni temu był tu taki post), lepiej zapytajcie dlaczego chce
odwołać pociągi.

Pozdr.
Aragorn


Źródło: topranking.pl/1572/24,z,ostatniej,chwili.php


Temat: Gdybanie i chciejstwo - jakie linie byc moze kiedys ozyja w ruchu pas.
Alekloco <usunto-alekl@o2.plnapisał(a):

Na początku napiszę że bardzo się cieszę że poruszyłeś ten jakże ważny temat.


Nr 71 Ocice - Rzeszów, no ale to wiadomo. Po prostu uważam że ten
projekt nie zatrzyma się w pół drogi :)


Magistrala Rzeszów-Warszawa to duża szansa dla tej lini a i napewno linia
Sandomierz-Skarżysko wróci do łask.


Nr 73 Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój. Mimo całej antykolejowości
Świętokrzyskiego, sądzę że z czasem jednak to tam będzie jeździł EN81.


Tak masz rację antykolejowość występuje w moim województwie od dwóch lat.
Moje stowarzyszenie zobowiązuje się ułożyć rozkład jazdy dla czterech par (na
początku) z udziałem EN81 chcę zaznaczyć że stan tamtej infrastruktury
kwalifikuje się do puszczenia tamtędy pociągu pośpiesznego Warszawa Wsch-Busko
Zdr. Być może dojdzie osobówka z EN57 do Skarżyska...

To mi się podoba, postawa prawdziwego MK-ocalić lokalne linie od zapomnienia
by znowu służyły ludziom.


Źródło: topranking.pl/1572/gdybanie,i,chciejstwo,jakie,linie,byc,moze.php


Temat: [cyt]PKP-Kielce.
[fm][cyt]PKP-Kielce.
26-11-2004, 18:21:31
Serwis: Radio Kielce
Link:http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?
m=a&p=./news/region/1101489691.txt

Spółka PKP Przewozy Regionalne w Kielcach opracowała nowy rozklad jazdy. Od
12-ego grudnia będzie kursować 25 procent mniej pociągów osobowych -
zlikwidowano też jeden pociąg dalekobieżny.
W nowym rozkładzie nie ma żadnych połączeń z Kielc do Buska-Zdroju i z
Ostrowca do Sandomierza. Mniej połączeń zaplanowano na liniach Skarżysko-
Ostrowiec i Skarżysko-Tomaszów Mazowiecki. Nie będzie kursował też pociąg
pośpieszny Kielce-Wrocław.
W sezonie letnim pojawi się natomiast pociąg z Krakowa do Suwałk zatrzymujący
się w Kielcach. Pozostałe sezonowe połączenia będą utrzymane.


Źródło: topranking.pl/1576/cyt,pkp,kielce.php


Temat: Świętokrzyski rozkład jazdy PKS 2005/6
Świętokrzyski rozkład jazdy PKS 2005/6
Witam,

mam do sprzedania rozkład jazdy PKS dla województwa świętokrzyskiego, ważny w
dniach: 26.06.2005 - 24.06.2006, czyli jeszcze przez prawie pół roku.

Na 468 stronach znajdują się rozkłady jazdy m.in. następujących przewoźników:

* PKS Busko-Zdrój
* PKS Jędrzejów
* PKS Kielce
* PKS Końskie
* PKS Ostrowiec Świętokrzyski
* PKS "Iwopol" Skarżysko-Kamienna
* PKS Starachowice
* PKS Staszów

Rozkład obejmuje także połączenia dalekobieżne woj. świętokrzyskiego z całą
Polską (Warszawa, Łódź, Kraków i in.).

www.allegro.pl/show_item.php?item=80595918

Pozdrawiam

Aleksander Jankowski
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,421,34681629,34681629,Swietokrzyski_rozklad_jazdy_PKS_2005_6.html


Temat: Pomknie po szynach autobus
Pomknie po szynach autobus
W artykule jest taki fragment:
"- Estetyka, funkcjonalność spowodują, że takim pojazdem będzie podróżować
więcej pasażerów - wyraził nadzieję Jóźwik. Dodał, że obecnie w pociągach
obsługiwanych przez Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych podróżuje
niecałe 4 mln pasażerów rocznie, mniej niż przewozi sam PKS w Busku Zdroju."


Rzecz w tym, że o liczbie pasażerów w pierwszej kolejności decydują
konkurencyjne ceny i rozkład jazdy. Estetyką nie zdobędzie się klientów, gdy
pociągi dostosowane są do godzin pracy kolejarzy a nie do potrzeb ludzi,
którzy mogliby nimi jeździć. Na kolei od lat układa się rozkłady tak, by
wygasić popyt. Cóż w tym dziwnego, że ludzie przenoszą się do PKSów.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,60,20660716,20660716,Pomknie_po_szynach_autobus.html


Temat: Litosc i trwoga
Z cyklu "znajdź 10 błędów" (kielecki dodatek GW):

http://twojemiasto.gazeta.pl/kielce/1,35255,1815475.html?v=0&f=60

Zmiany w rozkładzie jazdy PKP

 marc 08-12-2003, ostatnia aktualizacja 08-12-2003 19:06

Zmiana liczby połączeń regionalnych i tańsze bilety do Krakowa lub
Warszawy - to największe zmiany, jakie czekają pasażerów świętokrzyskich
PKP od 14 grudnia.

Zmiany zaczną obowiązywać od 14 grudnia. Z rozkładu zniknie w sumie 15
pociągów osobowych i 3 pociągi pospieszne: "Chałbiński" z Radomia do
Krakowa, pociąg z Lublina do Kudowej oraz połączenie z Kielc do
Kołobrzegu. - Zmiany są naprawdę niewielkie i dotyczą połączeń, którymi
jeździło najmniej pasażerów. Udało nam się za to zachować wszystkie
linie, nawet te najbardziej deficytowe do Buska Zdroju - mówi
Włodzimierz Słomka, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów
Regionalnych PKP w Kielcach. Przybyły też m.in. trzy pociągi osobowe do
Sędziszowa. Nowością są całoroczne kursy "Wetliny" do Zagórza i Krynicy,
sezonowe połączenia do Świnoujścia oraz codzienne połączenia nocne na
trasie Lublin - Jelenia Góra.

- Pasażerowie najbardziej powinni się jednak ucieszyć z wprowadzenia
połączeń RegioPlus, na których pociągami pospiesznymi można jeździć
znacznie taniej. Taką usługę w naszym województwie wprowadziliśmy
specjalnie z myślą o studentach - mówi dyrektor Słomka. Tą ofertą objęto
część połączeń na trasie Kielce - Kraków i Skarżysko - Warszawa. -
Przykładowo przejazd popularnym "Kielczaninem" do Krakowa nie będzie
kosztował 27, a tylko 16 złotych - zapowiada Słomka. Przyznaje, że w ten
sposób kolej liczy na zwiększenie liczby pasażerów.

ŚZPR znalazł również inny sposób na dodatkowe pieniądze. - Mamy sygnały,
że szczególnie na rzadziej uczęszczanych liniach wiele osób jeździ bez
biletów, a konduktorzy nie mogą, albo nie chcą na to zareagować.
Powołaliśmy kilkunastoosobowy zespół, który bez zapowiedzi kontroluje
dany pociąg. Sprawdza bilety i konduktorów - opowiada Słomka. Po
przeprowadzeniu tylko trzech akcji wystawiono gapowiczom mandaty na
ponad 3 tys. złotych, a wobec czterech konduktorów wszczęto wewnętrzne
postępowanie dyscyplinarne.

Wkleił
BR


Źródło: topranking.pl/1568/litosc,i,trwoga.php


Temat: Problem lini Kielce-Busko Zdrój

Użytkownik "Mechanik z Ostrowca" <kolejarz.@WYTNIJ.gazeta.plnapisał w
wiadomości


sliver23WYTNI@poczta.onet.pl napisał(a):

Właśnie że nie.
Pierwszy etap układania rozkładu jazdy polega na metodzie obliczeniowej
ilości par pociągów i proporcji tradycyjne/pojedyńcze (szynobusy).

Liczyłem tą metodą odcinki Skarżysko-Ostrowiec wychodzi 6 Trad4/Szyn2
                             Kielce-Skarżysko          10   T8/2S
                           Skarżysko-Końskie            4 Tradycyjne
(dokładnie 4,48, byłoby 3 setne więcej byłoby 5 par) (po odjęciu wsp.
ekonomicznego który wynosi 25% ze względu braku szynobusów)

Ilość pociągów zależy głównie od 1/10 prędkości średniej odcinkowewj po
dodaniu punktów procentowych czyli ilości przystanków kolejowych ,od
jakiej
stacji do jakiej (typ:węzłowa,zwykła,końcowa), ilość lini wychodzących z
punktów przesiadkowych, itp...

Wszystkie powyższe (nie tylko te) linie, a także linię do Buska Zdroju
liczyłem tą metodą, moim zdaniem proporcję wychodzą akuratne.
W związku z tym że Busko-Kielce byłaby reaktywowana chciałem zasięgnąć
Waszej
opini.


No teraz to mnie zaciekawiłeś, skąd tyś tą metodę wyrwał, chyba z jakiegoś
starego podręcznika.

Czy w tej metodzie jest wogóle miejsce na coś takiego jak konkurencja
zarówno autobusowa jak i samochodowa. Czy brałeś na przykład pod uwagę
przekrój społeczny  i demograficzny poszczególnych miejscowości, ale w sumie
zaczekajmy co Ci z tego wyjdzie.

Pozdrawiam MaG.


Źródło: topranking.pl/1569/problem,lini,kielce,busko,zdroj.php