STUDIART

Temat: Amortyzatory Bilstein
Mam takie trzy pytania dotyczące wymiany poszczególnych części zawieszenia które mnie czeka w przyszłym tygodniu:

Pytanie Nr. 1

Czy część która jest na zdjęciu nr. 1 jest wymienna? Wymienia się ją od czasu do czasu? Fachowa nazywa się to „Ogranicznik górny” taki tekst wyczytałem z budowy kolumny McPerson w książce „Sam naprawiam” Jak to się nazywa i ile kosztuje?

Pytanie Nr. 2 i 3

Zdjęcie skopiowałem sobie kiedyś od kolegi Kuchera jest ono oznaczone nr. 2. Niestety nie umie znaleźć tematu w którym było wystawione. Chodzi mi o część którą zaznaczyłem ramką na czerwono. Czy to jest te słynne łożysko amortyzatora? W książce „Sam naprawiam” jest to opisane jako „miseczka sprężyny górna”
I jeszcze dla formalności, pod zdjęciem tej całej miseczki leżą 3 górne gumy amortyzatorów?

Foto 1:

http://www.e-foto.pl/users/k20040504-000532/u20050831-153540/midd_Zawieszenie01.JPG

Foto 2:

http://www.e-foto.pl/users/k20040504-000532/u20050831-153540/midd_Zawieszenie02.jpg

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=12731



Temat: Amortyzatory Bilstein
[quote="Adam"]Mam takie trzy pytania dotyczące wymiany poszczególnych części zawieszenia które mnie czeka w przyszłym tygodniu:

Pytanie Nr. 1

Czy część która jest na zdjęciu nr. 1 jest wymienna? Wymienia się ją od czasu do czasu? Fachowa nazywa się to „Ogranicznik górny” taki tekst wyczytałem z budowy kolumny McPerson w książce „Sam naprawiam” Jak to się nazywa i ile kosztuje?

Pytanie Nr. 2 i 3

Zdjęcie skopiowałem sobie kiedyś od kolegi Kuchera jest ono oznaczone nr. 2. Niestety nie umie znaleźć tematu w którym było wystawione. Chodzi mi o część którą zaznaczyłem ramką na czerwono. Czy to jest te słynne łożysko amortyzatora? W książce „Sam naprawiam” jest to opisane jako „miseczka sprężyny górna”
I jeszcze dla formalności, pod zdjęciem tej całej miseczki leżą 3 górne gumy amortyzatorów?

Ad 1
Jest wymienna, ale chyba nikt jej jeszcze nie wymieniał
Ad 2
Tak, to jest łożysko amortyzatora. W Poznaniu kosztuje ok 40 zł szt, ale z doświadczenia wiem, że można wymienic samo łozysko jeżeli jest taka konieczność. Ważne, żeby podczas wybijania starego łożyska, nie uszkodzić tego plastiku.
ad3.
Tak, to sa górne gómy amortyzatorów. Są różne w zależności od silnika. Cena w Poznaniu równiez ok 40 zł. warto je wymienic, jeżeli przebieg jest ok 150 000 km, ponieważ na pewno sa juz trochę ubite. Moje stare gumy były nizsze o 0,5 cm od nowych i weższe na górze.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=12731


Temat: Budowa quada
" />Swojego quada zbudowałem z profilu 30x30x2, natomiast wahacze z profilu 20x40x2. Wiele osób zarzucało mi, że nie wytrzyma, że będzie się gięło, pękało - nic takiego się nie dzieje.
Jak będziesz robił ramę staraj się aby była ona jak najbardziej lekka. Silnik Jawy lub MZ nie dysponuje odpowiednią mocą do ciężkiej ramy.
Jeśli chodzi o wymiary to zależy jakiego typu będzie quad (wysokość). Proponuję szerokość po zewnętrznej stronie opon 120-125 cm, rozstaw osi 120-130 cm.
Felgi od CC odpadają ponieważ są 13" (takich opon quadowych nie ma), no chyba że chcesz jeździć na org. oponach CC. Skoro masz przednie zawieszenie od CC to rozważ budowę na kolumnie McPersona, tylko zmień sprężynę na motocyklową np. od Jawy. To sporo uprości ci budowę przodu.
Jeśli chodzi o stal to może być zwykła St3, tylko ścianka nie 1,5 mm tylko 2mm!
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=12398


Temat: Kolumna McPerson'a . Tego jeszcze nie bylo.
Mam pytanko. Chodzi mi o budowe, zasade dzialania lozyska/poduszki kolumny mc persona. Autko od jakiegos czasu stoi delikatnie krzywo. Od strony pasazera o grubosc palca nizej. Po wyciagnieciu mc persona, w celu sprawdzenia czy nie pekla sprezyna (nie pekla) uwage zwrocilo lozysko/poduszka mc persona. Cala poduszka kreci sie dookola (tak pracuje lozysko) jednak caly 'talerz' ma luz. Lapiac go z brzegow mozemy wykowywac ruchy w dol i w gore. Naciskamy 'talerz' z lewej strony, podnosi sie prawa i odwrotnie. Czy tak ma byc? Efektem tego, tak sie domyslam, jest to ze krecac kierownica w lewo, prawo, przod zmienia wysokosc.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=85087


Temat: Wymieniłem górne wahacze prawie nastała cisza....
Mi stukały wachacze górne mimo że na szarpakach było ok i gość na stacji djagnostycznej zapierał się że to nie moga byc wahacze bo zero luzu, a jednak budowa zawieszenia wielowahaczowego jest tak skomplikowana że na szarpakach luzy nie wychodzą, a to dlatego że na wahacz górny działają głównie siły wzdłużne czyli przesówanie sie koła przód/tył. Czasem też może stukać amortyzator w kolumnie( przesówa się) i jest to nie do wykrycia na szarpakach, może też być łożysko górne Mc'Persona szukaj tam jeśli jesteś bewein że sprawdziłeś już wszystko inne
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6453


Temat: Gwint w charade G100
" />Postanowiłem założyć osobny wątek żeby nie zaśmiecać działów do tego nieprzeznaczonych.
A więc...
Skonsultowałem sprawę z Syncro, który jako jedyny posiadał gwint w swoim Gtti. Podzielił się ze mną swoim KNOW/HOW w tej dziedzinie.
W jego aucie z przodu była kombinacja elementów z gwintu przeznaczonego do Golfa 2 i Corsy.
Konkretnie:
"kolumna Mcpersona z golf2 sprężyna od corsy a wkład czyli amortyzator z golfa 1
sprężyna od golfa tez podejdzie w zależności ile jest gwintu na kolumnie
no i fasolki trzeba zrobić po ok 1mm w górę i w dół każdą reszta pasuje idealnie"

Moim zdaniem największym minusem tego rozwiązania jest budowa - czyli zebranie wszystkich elementów do kupy. Syncro wspominał o małym skoku zawieszenia.

Prostszym rozwiązaniem, o którym wspomniał jest gwint dedykowany Corsie A/B pasuje p&p

Zapytałem go o amortyzatory przednie CC/SC zaadaptowane do tyłu w Charadzie
"hmmm podobno ale według mnie i na moje oko przedni gwint od golfa 2/3 idealnie by pasował na tył do Charady jest na tyle długi i ma podobne mocowanie a na przód dałbym od corsy"

Już wysłałem zapytanie do firmy handlującej gwintami o możliwość nabycia tylko przednich kolumn będę informował jak się sprawy mają.
Źródło: forum.charade.pl/viewtopic.php?t=4639


Temat: wymiana samych amortyzatorów przód-jak?
Aby wymienic amortyzator trzeba sciagnac sprezyne. Wynika to z budowy kolumny McPersona w aucie. Wiec bez sciagacza sie nie obejdzie.
Niestety ale kolumne musisz wyjac.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=22373